Вперше спробували кондиционировать повітря в Персії тисячі років тому. Охолодження повітряних мас в перських пристроях відбувалося за принципом охолодження води при випаровуванні. Типовий кондиціонер тих днів був спеціальну шахту, що уловлює подих вітру, в якій розміщувалися пористі посудини з водою або протікала вода з джерела. Після охолодження і насичення вологою в шахті повітря надходило в приміщення. Ефективний для спекотного і сухого клімату, такий кондиціонер виявився б марним в умовах високої відносної вологості повітря.
В Індії спроба протистояти жаркого літнього клімату призвела практично до створення вічного двигуна. Встановивши замість вхідних дверей в приміщення каркас, обвитий кокосовою пальмою – татти, індуси помістили над ним ємність, яка повільно заповнювалася водою за рахунок капілярного ефекту татти. Коли рівень води досягав певного значення, ємність перекидалася, зрошуючи водою двері, і поверталася в початковий стан. Цей процес повторювався багаторазово.
У XIX столітті британський винахідник Майкл Фарадей виявив, що стиснення і зріджування певного газу охолоджують повітря. Але його ідеї були в значній мірі теоретичними.
Електричний спосіб кондиціонування повітря був винайдений Уіллісом Керрьером приблизно в 1902 році. Він же розробив першу систему кондиціонування повітряних мас для друкарні в Брукліні. Влітку, при процесі друкування, постійна зміна температури і вологості не дозволяло домогтися якісної передачі кольору.
Керріер розробив апарат, який охолоджував повітря до постійної температури і осушував його до 55%. Своє пристрій він назвав «апаратом для обробки повітря». У 1915 році він і ще шість колег-інженерів заснували власну компанію «Garner Engineering Co.», згодом перейменовану в «Carrier» ( «Керріер»). Сьогодні Carrier – один з провідних виробників кондиціонерів, їй належить 12% світового обсягу виробництва.
Сам термін кондиціонування повітря вперше був запропонований в 1906 році Стюардом Крамером, який пов’язував це поняття з отриманням кондиційного товару.
Пізніше дорогі системи кондиціонування повітря почали застосовуватися для поліпшення продуктивності праці на робочих місцях. Потім сфера застосування була розширена для поліпшення комфорту в будинках і автомобілях.
Перші кондиціонери та холодильники використовували токсичні гази, такі як аміак і метилхлорид, які були далеко небезпечні для життя, коли вони просочувалися. У 1930-х роках з міркувань безпеки фірма Дженерал Електрик випустила кондиціонер, компресорно-конденсаторний агрегат якого розташовувався із зовнішнього боку будівлі. Це була перша спліт-система.
Вілліс Керріер з першим холодильним агрегатом (чиллером)
Вілліс Керріер (Willis Haviland Carrier) поруч з першою в світі холодильною машиною (чиллери)
Перший автомобільний кондиціонер мав потужність охолодження 370 Вт, був створений фірмою З & З Kelvinator Co в 1930 році і встановлено на Кадилаку.
Томас Мідглей молодший першим запропонував в якості холодоагенту використовувати діфтормонохлорметан, названий потім фреоном в 1928 році. Цей холодоагент виявився набагато більш безпечним для людей, але не для озонового шару атмосфери.
Фреон – торгова марка компанії Дюпон для всіх CFC, HCFC або HFC холодоагентів, назва кожного включає число, яке вказує на молекулярний склад (R-11, R-12, R-22, R-134). Найбільш часто використовувалася суміш HCFC, або R-22, але зараз відмовилися від неї. R-11 і R-12 більше не виготовляються, єдиний спосіб купити їх – це очистити газ, що знаходиться в старих кондиціонерах. В наші дні найпопулярнішим є холодоагент R-410A, безпечний для озонового шару Землі, незаймистий, нетоксичний і надзвичайно енергозберігаючий.
У 1980-х роках компанією Toshiba був розроблений новий спосіб управління компресором, що полягає в зміні частоти струму електроживлення компресора і названий згодом інвертором. Інверторне керування живленням дозволяє скоротити споживання електроенергії кондиціонером на 30%.
Хотите проконсультироваться?
Заполните форму и мы позвоним вам в течении 15 минут.
Обратный звонок
Заявка
Вы оставляете заявку по телефону или онлайн на нашем сайте.
Диагностика
Мастер приезжает к вам и проводит диагностику, или делает это по телефону, если возможно.
Стоимость
Если вам подходит стоимость ремонта, названная мастером, он приступает к работе.
Ремонт готов!
По окончании работы ваша техника исправна.
Нужен мастер?
Мастер позвонит вам в течении 15 минут после подачи заявки.
Вызов мастера
Зробіть заявку зі знижкою 5%
Оформляючи заявку на ремонт через сайт, ви отримаєте знижку на ремонт 5%. Викликати майстра